1.1 Met uw aanmelding (mondeling, telefonisch, per e-mail, homepage) biedt u ons het sluiten van een reisovereenkomst bindend aan. SpaDreams bevestigt onmiddellijk de ontvangst van de boeking. Deze ontvangstbevestiging is nog geen bevestiging van aanvaarding van de boekingsopdracht. Bij of direct na het sluiten van de overeenkomst ontvangt u de boekingsbevestiging op een duurzame gegevensdrager, tenzij u recht heeft op een boekingsbevestiging in papieren vorm op grond van Art. 250 § 6 para. 1 zin 2 EGBGB (Invoeringswet Duits Burgerlijk Wetboek).
1.2 De aanmelding geschiedt door u ook voor alle in de aanmelding genoemde deelnemers, voor zover zij de verplichting door een uitdrukkelijke en afzonderlijke verklaring hebben aanvaard. Indien de inhoud van onze bevestiging afwijkt van de inhoud van de inschrijving, is er sprake van een nieuw aanbod waaraan wij gedurende 10 dagen gebonden zijn. De overeenkomst komt tot stand op basis van dit nieuwe aanbod als u ons binnen de bindende termijn de aanvaarding door toezegging, aanbetaling of definitieve betaling verklaart.
2.1 Bij boeking van een pakketreis ontvangt u bij de boekingsbevestiging/factuur tegelijkertijd het bewijs van insolventieverzekering (zekerheidscertificaat) voor alle door u te verrichten betalingen op de geboekte pakketreis. Alleen als u een enkele dienst boekt, krijgt u geen zekerheidscertificaat.
2.2 Bij ontvangst van de schriftelijke reisbevestiging is een aanbetaling van 20% van de reissom verschuldigd. Het saldo moet uiterlijk 30 dagen voor aanvang van de reis worden betaald. De kosten van de reisverzekering zijn volledig verschuldigd samen met de aanbetaling. De reisdocumenten worden u toegezonden nadat de volledige betaling is ontvangen. Bij boekingen op korte termijn behouden wij ons het recht voor alleen betaling per creditcard of automatische incasso aan te bieden.
2.3 Als u schriftelijk toestemming heeft gegeven voor betaling per automatische incasso, worden de afschrijvingen van uw rekening gedaan op de hierboven aangegeven tijdstippen. Indien de automatische incasso van de door u opgegeven pin- of creditcardrekening niet mogelijk is, is Fit SpaDreams gerechtigd de daaruit voortvloeiende extra kosten (terugboekingskosten) ter hoogte van € 10,- in rekening te brengen.
2.4 Fit SpaDreams brengt geen kosten in rekening voor gangbare betaalmiddelen (bankoverschrijving, SEPA automatische incasso's, Mastercard, Visa, etc.). Voor betaling in andere valuta dan Euro of het gebruik van niet gangbare betaalmiddelen zoals American Express e.d. kunnen transactiekosten in rekening worden gebracht, waarvan wij u uiteraard vóór de betaling op de hoogte stellen.2.5 In geval van niet-naleving van de betalingstermijnen, hoewel SpaDreams bereid en in staat is om de contractuele dienst naar behoren te leveren, aan haar wettelijke informatieverplichtingen heeft voldaan en er geen wettelijk of contractueel recht op retentie van de klant bestaat, heeft SpaDreams het recht om zich na het versturen van een herinnering met een termijn terug te trekken uit de reisovereenkomst en u terugtrekkingskosten in rekening te brengen volgens paragraaf 5.1.
3.1 De omvang van de contractuele diensten vloeit voort uit de reis- en dienstbeschrijvingen van SpaDreams en uit de informatie die hiernaar verwijst in de reisbevestiging. De prijzen zijn - tenzij uitdrukkelijk anders vermeld - in euro, per persoon. Aanvullende overeenkomsten die de omvang van de contractuele diensten wijzigen, vereisen een uitdrukkelijke bevestiging van SpaDreams. Reisagenten (bijv. reisbureaus) en dienstverleners (bijv. hotels) zijn niet gemachtigd om beloften of andere toezeggingen te doen.
3.2 Locatie- en hotelbrochures die niet door Fit SpaDreams zijn uitgegeven zijn niet bindend voor Fit SpaDreams en onze resultaatsverplichting, tenzij deze bij uitdrukkelijke overeenkomst met u tot onderwerp van de reisbeschrijving of de inhoud van de resultaatsverplichting van Fit SpaDreams zijn gemaakt.
3.3 Informeer voor vertrek hoeveel gratis stuks bagage en hoeveel bagagegewicht het door u geboekte vliegtarief toestaat. Indien de geboekte bagagelimieten voor u niet toereikend zijn, kunt u deze tot 1 dag voor vertrek tegen betaling omboeken bij SpaDreams.
4.1 Wijzigingen van de overeengekomen inhoud van de reisovereenkomst vóór de reis, bijv. wijziging van vluchttijden, wijziging van het programmaschema, die na het sluiten van de overeenkomst noodzakelijk worden en die niet door Fit SpaDreams in strijd met de goede trouw tot stand zijn gebracht, zijn toegestaan voor zover de wijzigingen of afwijkingen niet ingrijpend zijn en het algehele karakter van de geboekte reis niet aantasten. SpaDreams zal u onmiddellijk na kennisname van de reden van wijziging op een duurzame drager (bijvoorbeeld e-mail) duidelijk, begrijpelijk en opvallend informeren over wijzigingen of afwijkingen in de dienstverlening.
4.2 In geval van een belangrijke wijziging van een essentieel kenmerk van een reisdienst of de afwijking van speciale eisen van de klant, die deel zijn gaan uitmaken van de reisovereenkomst, heeft u het recht om binnen een redelijke termijn, die Fit SpaDreams gelijktijdig met de kennisgeving van de wijziging vaststelt, ofwel de wijziging te aanvaarden, ofwel de pakketreis kosteloos op te zeggen, ofwel deelname aan een vervangende reis te eisen, voor zover SpaDreams u een dergelijke reis heeft aangeboden. Indien u niet of niet binnen de gestelde termijn op deze kennisgeving reageert, wordt de gemelde wijziging geacht te zijn aanvaard.
4.3 Bij groepsreizen is SpaDreams gerechtigd een vervanger aan te wijzen in geval van verhindering van de in de reisbevestiging genoemde yogadocent/seminarleider. Dit geldt met name voor afwezigheid wegens ziekte. Eventuele garantieclaims blijven onaangetast voor zover de gewijzigde diensten gebrekkig zijn.
5.1 U kunt zich te allen tijde voor aanvang van de reis uit de reis terugtrekken. Bepalend is de ontvangst van de annulering door ons of het boekende reisbureau. De aangegeven terugtrekking moet schriftelijk gebeuren. Het niet aanvangen van de reis wordt in het algemeen als terugtrekking beschouwd. Als u het reiscontract/hotelcontract herroept of de reis niet aanvangt, verliest SpaDreams de aanspraak op de reissom. In plaats daarvan kan SpaDreams een redelijke vergoeding eisen voor de gemaakte reis en voor haar kosten, voor zover de terugtrekking niet aan SpaDreams te wijten is of zich op de bestemming of in de onmiddellijke omgeving daarvan buitengewone omstandigheden voordoen die de uitvoering van de pakketreis of het vervoer van personen naar de bestemming aanzienlijk belemmeren. Dergelijke omstandigheden zijn onvermijdelijk en buitengewoon als ze buiten de controle van SpaDreams liggen en de gevolgen ervan niet hadden kunnen worden vermeden, zelfs als alle redelijke voorzorgsmaatregelen waren genomen. Indien de klant zich voor aanvang van de reis terugtrekt (annulering), heeft SpaDreams het recht om te kiezen tussen de specifiek vastgestelde redelijke vergoeding (§ 651h lid 2 BGB) en de volgende forfaitaire vergoeding. Indien SpaDreams kiest voor de forfaitaire vergoeding, geldt voor de afrekening de volgende annuleringsschaal, afhankelijk van de datum van ontvangst van de annuleringsmelding:
Pakketreizen met eigen reis
- Tot 30. dag voor vertrek 25%
- tot 22. dag voor vertrek 30%
- tot 15. dag voor vertrek 45%
- tot 8. dag voor vertrek 60%
- tot 4. dag voor vertrek 70%
- tot 4. dag voor vertrek 70%
- tot 4. dag voor vertrek 60%
- tot 4. dag voor vertrek 70%
- tot 4. dag voor vertrek 70%
- tot 4. dag voor vertrek. Dag voor vertrek 70%
- tot 2e dag voor vertrek 85%
- vanaf de dag voor vertrek en in geval van niet-aanvang van de reis: 90%
Vluchtpakketreizen/vluchten- tot 50e dag voor vertrek 30%- tot 22e dag voor vertrek 40%- tot 15e dag voor vertrek 55%- tot 8e dag voor vertrek 70%- tot 4e dag voor vertrek 80%- tot 2e dag voor vertrek. Dag voor vertrek 90%- vanaf de dag voor vertrek en in geval van niet doorgaan van de reis: 95%
Touristische individuele diensten- Tot 30. dag voor vertrek 25%- tot 22. dag voor vertrek 30%- tot 15. dag voor vertrek 45%- tot 8. dag voor vertrek 60%- tot 4. dag voor vertrek 70%- tot 2. dag voor vertrek. dag voor vertrek 85%- vanaf de dag voor vertrek en bij niet doorgaan van de reis: 90%
Wij raden u aan een reisannuleringsverzekering af te sluiten, die deze annuleringskosten overneemt in het kader van uw verzekeringsvoorwaarden.
5.2 Uw wettelijke recht om een vervangende deelnemer aan pakketreizen ter beschikking te stellen, die in uw plaats de pakketreisovereenkomst met alle rechten en plichten aangaat, blijft door bovenstaande voorwaarden onaangetast. Een dergelijke verklaring is in ieder geval tijdig als deze zeven dagen voor aanvang van de reis via een duurzame drager (bijv. e-mail) door ons is ontvangen. SpaDreams kan bezwaar maken tegen de inschrijving van de derde indien deze niet voldoet aan de contractuele reisvoorwaarden. Als er een vervangende persoon wordt genoemd, moeten wij u de extra kosten in rekening brengen. Bovendien brengen wij voor de extra kosten 30 € per reiziger in rekening. In het geval van contractoverdracht zijn de oorspronkelijk aangemelde reisklant en de vervangende deelnemer hoofdelijk aansprakelijk voor de reissom en de extra kosten die ontstaan door de vermelding van de derde.
5.3 Als voor aanbiedingen en speciale diensten afwijkende annulerings- en boekingsvoorwaarden worden vermeld, hebben deze voorrang.
5.4 U heeft in ieder geval het recht te bewijzen dat de aan SpaDreams verschuldigde redelijke vergoeding aanzienlijk lager is dan de gevraagde forfaitaire schadevergoeding.
5.5 Indien SpaDreams als gevolg van een annulering verplicht is de reissom terug te betalen, zullen wij de betaling onmiddellijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van het annuleringsbericht verrichten.
6.1 Na het sluiten van de overeenkomst heeft de klant geen recht op wijziging van de reisdatum, de reisbestemming, de plaats van vertrek, de accommodatie of het vervoer. Indien u wilt omboeken, zal SpaDreams u dezelfde kosten in rekening brengen als u op het moment van omboeken zou hebben gemaakt voor een annulering conform artikel 6. In het geval van kleine wijzigingen die slechts geringe kosten veroorzaken, zoals een wijziging van de catering of een uitbreiding van de omvang van de diensten, kan SpaDreams in individuele gevallen afzien van de annuleringskosten en slechts een verwerkingsvergoeding van € 30,- in rekening brengen.
6.2 Indien extra kosten voor contractuele diensten ontstaan door omstandigheden waarvoor de cliënt verantwoordelijk is zonder dat SpaDreams bij de voorbereiding of uitvoering van de reis een bijdrage heeft geleverd (bijvoorbeeld voor het verkrijgen van visa), kan SpaDreams de vergoeding van de kosten door de cliënt eisen. Hieronder vallen bijvoorbeeld extra kosten als gevolg van een ticketwijziging in geval van ontbrekende of onjuiste naamsgegevens van de klant.
Als u geen gebruik maakt van individuele reisdiensten, die Fit SpaDreams bereid en in staat was te leveren in overeenstemming met het contract, om redenen die aan u toe te schrijven zijn, heeft u geen recht op een evenredige terugbetaling van de reissom, voor zover deze redenen u niet het recht zouden hebben gegeven om de reisovereenkomst kosteloos op te zeggen of te beëindigen in overeenstemming met de wettelijke bepalingen. SpaDreams zal zich echter inspannen om in een dergelijk geval de door de dienstverleners bespaarde kosten vergoed te krijgen.
8.1 SpaDreams kan de reisovereenkomst zonder opzegtermijn ontbinden indien de reiziger ondanks onze waarschuwing de uitvoering van de reis aanhoudend verstoort of indien hij zich zodanig in strijd met de overeenkomst gedraagt dat onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is. Dit geldt niet voor zover het gedrag in strijd met de overeenkomst causaal berust op een schending van de informatieplicht van SpaDreams.
8.2 Indien wij annuleren, behoudt SpaDreams de aanspraak op de reissom; SpaDreams moet echter rekening houden met de waarde van de bespaarde onkosten alsmede de voordelen die SpaDreams verkrijgt uit een alternatief gebruik van de niet gebruikte diensten, waaronder de bedragen die door de dienstverleners aan SpaDreams worden gecrediteerd.
8.3 SpaDreams kan zich uiterlijk 21 dagen voor aanvang van de reis terugtrekken uit de reisovereenkomst wegens het niet bereiken van het minimum aantal deelnemers, indien SpaDreams het minimum aantal deelnemers voor het sluiten van de overeenkomst alsmede het tijdstip waarop de verklaring uiterlijk voor de contractueel overeengekomen aanvang van de reis door u moet zijn ontvangen heeft gespecificeerd en het minimum aantal deelnemers en de uiterste terugtrekkingsdatum in de reisbevestiging heeft vermeld. De terugtrekking wordt uiterlijk op de dag die u in de precontractuele informatie en de reisbevestiging is aangegeven, aan u verklaard. Als de reis om deze reden niet doorgaat, betaalt SpaDreams uw betalingen op de reissom onmiddellijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de annuleringsmelding, terug.
9.1 Indien de reis niet conform de overeenkomst wordt uitgevoerd, kunt u binnen een redelijke termijn herstel eisen. Hiervoor is - onverminderd onze primaire prestatieplicht - uw medewerking vereist. Daarom bent u verplicht al het redelijke te doen om bij te dragen aan het opheffen van de storing en de daaruit voortvloeiende schade zo gering mogelijk te houden of geheel te voorkomen. U bent verplicht uw melding van een defect onmiddellijk onder onze aandacht te brengen: U kunt SpaDreams bereiken op:
Tel: +49 (0)69 405885-0, Fax: +49 (0)69 405885-903, per mail op info@Fitreisen.de. Wij zullen u ook in de reisdocumenten informeren over onze beschikbaarheid. Voor zover wij als gevolg van een verwijtbaar verzuim van de kennisgeving van het gebrek niet tot herstel in staat waren, kunt u noch aanspraken op vermindering volgens § 651 m noch aanspraken op schadevergoeding volgens § 651n BGB doen gelden.
9.2 SpaDreams kan herstel weigeren als dit onevenredige inspanningen vereist of onmogelijk is. Als herstel met een redelijke inspanning mogelijk zou zijn en dit niet binnen de termijn door SpaDreams wordt verstrekt, kunt u zelf voor herstel zorgen en vergoeding van de noodzakelijke kosten eisen.
9.3 Als u de reisovereenkomst wilt ontbinden vanwege een reisgebrek dat de reis aanzienlijk belemmert, moet u SpaDreams eerst een redelijke termijn stellen. Dit geldt alleen niet als herstel onmogelijk is of door SpaDreams wordt geweigerd of als de onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst wordt gerechtvaardigd door een voor SpaDreams herkenbaar bijzonder belang van u.
9.4 Een reisleider, andere plaatselijke vertegenwoordigers of de dienstverleners zijn niet bevoegd of gemachtigd om vorderingen tot vermindering of schadevergoeding met werking jegens SpaDreams te erkennen. Zij zijn bevoegd om een ontbinding van de reisovereenkomst door SpaDreams uit te vaardigen.
9.5 In geval van verlies van bagage of vertragingen bij aflevering tijdens vliegreizen, raden wij u ten zeerste aan de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij onmiddellijk ter plaatse op de hoogte te stellen door middel van een kennisgeving van schade (PIR). Luchtvaartmaatschappijen weigeren doorgaans terugbetaling indien het schaderapport niet is ingevuld. Bij verlies van bagage moet de claim binnen 7 dagen worden ingediend, bij vertraging binnen 21 dagen na aflevering. Anders moet het verlies, de beschadiging of het verkeerd doorgeven van bagage onmiddellijk worden gemeld aan de reisleiding, de lokale vertegenwoordiger of SpaDreams (zie ook 10.1.).
9.6 Fysieke beperkingen (bijv. slecht ter been/rolstoel nodig), aandoeningen (m.n. infectieziekten), niet in staat zijn een kuur te volgen of andere beperkingen die het vervoer, de accommodatie of de behandelingen/behandelingen ter plaatse kunnen belemmeren, moeten aan SpaDreams worden gemeld voordat een boeking wordt gemaakt. Bij de beoordeling van de beperking zijn de culturele opvattingen/condities van het land van bestemming relevant. Alleen als u voldoet aan de informatieplicht kunnen wij ervoor zorgen dat er geen complicaties of belemmeringen optreden in het reisproces.
9.7 U dient SpaDreams te informeren indien u de vereiste reisdocumenten niet binnen de door SpaDreams gestelde termijn heeft ontvangen.
10.1 Onze contractuele aansprakelijkheid voor schade die geen lichamelijk letsel is en niet verwijtbaar is veroorzaakt, is beperkt tot driemaal de reissom. Eventuele aanspraken op grond van internationale overeenkomsten blijven onaangetast.
10.2 SpaDreams is niet aansprakelijk voor dienstverstoringen, lichamelijk letsel en materiële schade in verband met diensten die slechts als diensten van derden zijn geregeld (bijv. excursies), indien deze diensten in de reisbeschrijving en de boekingsbevestiging, met vermelding van de geregelde contractpartner, zo duidelijk als diensten van derden worden aangeduid, dat zij voor de reiziger niet als onderdeel van de reis van de reisorganisator herkenbaar zijn en afzonderlijk werden gekozen. De artikelen 651b, 651c, 651w en 651y BGB blijven hierdoor onaangetast. SpaDreams is echter aansprakelijk, indien en voor zover de schade aan de reiziger is veroorzaakt door de schending van informatie-, voorlichtings- of organisatieverplichtingen.
Vorderingen tot schadevergoeding tegen SpaDreams verjaren bij boeking van individuele reisdiensten volgens de wettelijke verjaringstermijn volgens §§ 195, 199 BGB. Voor schadeclaims tegen de klant wegens verandering of verslechtering van gehuurde goederen (bijv. huurauto, vakantiewoning) geldt een verjaringstermijn van zes maanden in geval van boeking van individuele reisdiensten. Deze termijn begint met de dag waarop de reis volgens het contract zou moeten eindigen.
12.1 SpaDreams informeert de reizigers die een pakketreis hebben geboekt over de algemene paspoort- en visumvereisten en de formaliteiten van de gezondheidspolitie van het land van bestemming, met inbegrip van de geschatte termijnen voor het verkrijgen van eventueel benodigde visa vóór het sluiten van de overeenkomst en over eventuele wijzigingen daarin vóór vertrek. Als er geen speciale informatie is verstrekt, gaan wij ervan uit dat u de nationaliteit van het land van verblijf heeft; in het geval van een andere nationaliteit of andere bijzonderheden (bijv. dubbele nationaliteit), vragen wij om te worden geïnformeerd.
12.2 U bent verantwoordelijk voor het verkrijgen en bij u dragen van de noodzakelijke reisdocumenten, eventueel vereiste vaccinaties en de naleving van douane- en deviezenvoorschriften. Nadelen die voortvloeien uit het niet naleven van deze voorschriften, bijvoorbeeld de betaling van annuleringskosten, zijn voor uw rekening. Dit geldt niet als SpaDreams verwijtbaar onvoldoende of onjuiste informatie heeft verstrekt. SpaDreams is niet aansprakelijk voor de tijdige afgifte en ontvangst van benodigde visa door de betreffende diplomatieke vertegenwoordiging, indien u / de reizigers SpaDreams opdracht hebben gegeven tot de aanschaf, tenzij SpaDreams haar eigen verplichtingen heeft geschonden.
Volgens de EU-verordening betreffende het informeren van passagiers over de identiteit van de exploiterende luchtvaartmaatschappij is SpaDreams verplicht u bij uw reservering te informeren over de identiteit van de exploiterende luchtvaartmaatschappij en over alle luchtvervoersdiensten die in het kader van de geboekte reis zullen worden verleend. Indien de uitvoerende luchtvaartmaatschappij op het moment van de boeking nog niet is vastgesteld, is SpaDreams verplicht u te informeren over de luchtvaartmaatschappij(en) die de vlucht waarschijnlijk zal/zullen uitvoeren. Zodra SpaDreams weet welke luchtvaartmaatschappij de vlucht zal uitvoeren, zal SpaDreams u hierover informeren. Indien de aanvankelijk genoemde uitvoerende luchtvaartmaatschappij verandert, zal SpaDreams u hierover informeren. De lijst met luchtvaartmaatschappijen met een EU-exploitatieverbod ("Zwarte Lijst") is onder andere beschikbaar op de volgende website: https://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban_en
Alle persoonlijke gegevens die u aan SpaDreams verstrekt voor de verwerking van uw reis zijn beschermd tegen misbruik in overeenstemming met de Federale Wet Bescherming Persoonsgegevens. De informatie over gegevensbescherming is van toepassing en kan worden geraadpleegd op https://www.spadreams.nl/service/privacybeleid/.
15.1 Op de gehele juridische en contractuele relatie tussen de klant en SpaDreams GmbH is uitsluitend het Duitse recht van toepassing. Voor zover het Duitse recht niet wordt toegepast op de aansprakelijkheid van SpaDreams ten gronde in geval van een rechtsvordering van de klant tegen SpaDreams in het buitenland, geldt het Duitse recht met betrekking tot de rechtsgevolgen, in het bijzonder met betrekking tot de aard, omvang en hoogte van de vorderingen van de klant.
15.2 Voor alle juridische geschillen tussen de klant en de touroperator is Frankfurt de bevoegde rechtbank. Dit geldt ook voor het instellen van vorderingen door middel van aanmaningsprocedures. De mogelijkheid van de klant om SpaDreams ook in een andere gevestigde plaats van jurisdictie aan te klagen blijft onaangetast.
15.3 De bovenstaande bepalingen zijn niet van toepassing a) indien en voor zover contractueel onverplichte bepalingen van internationale overeenkomsten, die op de reisovereenkomst tussen de opdrachtgever en SpaDreams moeten worden toegepast, tot iets anders in het voordeel van de opdrachtgever leiden of indien en voor zover onverplichte bepalingen die van toepassing zijn op de reisovereenkomst in de lidstaat van de EU waartoe de opdrachtgever behoort, gunstiger zijn voor de opdrachtgever dan de volgende bepalingen of de overeenkomstige Duitse bepalingen.
15.4 SpaDreams wijst er met betrekking tot de wet op de beslechting van consumentengeschillen op dat zij niet deelneemt aan een vrijwillige beslechting van consumentengeschillen. Indien een consumentengeschillenregeling voor Fit SpaDreams verplicht zou worden na het afdrukken van deze reisvoorwaarden, zal de touroperator de klant hierover in een passende vorm informeren. SpaDreams verwijst naar het Europese platform voor online geschillenbeslechting ec.europa.eu/consumers/odr voor alle reisovereenkomsten die in elektronische juridische transacties worden gesloten.
15.5 Bovendien zijn de wettelijke bepalingen voor reizen georganiseerd door SpaDreams, dat wil zeggen in het bijzonder §§ 651a en volgende van het Duitse Burgerlijk Wetboek (BGB), van toepassing voor zover het Duitse recht van toepassing is op de overeenkomst. Details van de reisbrochure komen overeen met de stand van zaken op het moment van drukken, fouten kunnen ook bij de grootste zorgvuldigheid voorkomen. Eenzijdige wijzigingen door SpaDreams zijn daarom mogelijk zolang er geen overeenkomst tussen SpaDreams en de klant is gesloten. Uittreksels of volledige reproductie of overname van inhoud, met name foto's of afbeeldingen, vereisen de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van SpaDreams. Hierdoor kunnen ook buitenlandse rechten worden geschonden.
15.6 De ongeldigheid van afzonderlijke bepalingen leidt niet tot de ongeldigheid van de gehele reisovereenkomst.
15.7 Kennelijke druk- en rekenfouten geven de reisorganisator het recht de reisovereenkomst te betwisten. Alle gegevens zijn correct per november 2022.
Fit Reisen GmbH
Ferdinand-Happ-Str. 28 / D-60314 Frankfurt am Main
Tel: +49 (0) 69 40 58 85-0 / Fax: +49 (0) 69 40 58 85-903
E-mail: info@fitreisen.de / Internet: www.fitreisen.de
CEO: Claudia Wagner, Dr. Nils Asmussen, Jan Seifried
Inschrijving handelsregister: Frankfurt/Main HRB 14905
Stand november 2022